Magnez – ważny dla sportowców i nie tylko

0
119
Magnez – ważny dla sportowców i nie tylko

Nie tylko dostarczenie odpowiedniej ilości białka, czy węglowodanów jest ważne dla osób aktywnych fizycznie. Równie istotne jest pokrycie zapotrzebowania na magnez. Dlaczego? Odpowiedź znajdziesz poniżej!

Magnez dla sportowców i nie tylko – dlaczego jest to tak ważny pierwiastek?

Zastanawiasz się, co decyduje o tym, że magnez to pierwiastek, który jest tak ważny dla sportowców? Dzieje się tak dlatego, że ma on wpływ na prawidłowe funkcjonowanie mięśni, a także układu nerwowego.

Ponadto, jeśli nie dostarczasz do organizmu odpowiednich ilości magnezu mogą pojawić się inne objawy niedoboru tego pierwiastka:

  • nerwowość i drażliwość,
  • wahania nastroju,
  • łagodny lęk i niepokój,
  • ospałość,
  • zaburzenia snu (o niewielkim nasileniu),
  • kołatanie serca,
  • przejściowe uczucie zmęczenia.

W związku z tym nie można powiedzieć, że magnez dla sportowców jest ważny tylko dla nich. Nawet jeśli do nich nie należysz lub aktualnie masz przerwę w treningach, zwróć uwagę na to, aby pokryć zapotrzebowanie na ten pierwiastek.

Sposoby na uniknięcie niedoboru magnezu

Jednym ze sposobów na zmniejszenie ryzyka niedoboru magnezu jest spożywanie produktów, które są jego bogatym źródłem. Zalicza się do nich m.in.:

  • pełnoziarniste pieczywo,
  • orzechy,
  • kakao,
  • kasza gryczana,
  • pestki dyni,
  • nasiona roślin strączkowych.

Sposobem na dostarczenie do organizmu odpowiednich ilości tego pierwiastka jest również przyjmowanie magnezu w formie leków lub suplementów diety. Zwróć uwagę na te, które mają w składzie również witaminę B6. Dlaczego połączenie tych dwóch składników jest tak ważne? Witamina B6 zwiększa przyswajalność magnezu. W związku z tym połączenie jej z magnezem sprawia, że ryzyko niedoboru tego pierwiastka jest jeszcze mniejsze.

Źródłem witaminy B6 są również produkty spożywcze, więc warto, żebyś również na nie zwrócił uwagę. Należy do nich pełnoziarniste pieczywo, mięso drobiowe, rośliny strączkowe, awokado, ryby, jajka, nabiał, a także banany.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here