Jakie ćwiczenia na płaski brzuch?

0
64
Jakie ćwiczenia na płaski brzuch?

Okresem, w którym intensywnie dbamy o naszą sylwetkę, jest najczęściej wiosna. Przerażają nas wskazania wagi, a zbliżające się lato determinuje konieczność podjęcia radykalnych działań. Zaczynamy zwykle od diety, co jest jak najbardziej prawidłowym postępowaniem, a w kolejnym kroku szukamy sposobów na efektywne ćwiczenia, pomagające w wyrzeźbieniu ciała. Prawdziwym kłopotem jest brzuch, na którym gromadzi się nadmiar tkanki tłuszczowej. Walczą z tym zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Jak sprawić, aby brzuch był płaski?

Proste, ale regularne ćwiczenia

Zacznijmy od najprostszych ćwiczeń, jakie możemy wykonywać w domu. Zapewne każdy zna popularne brzuszki, które już na zajęciach WF były obowiązkowym elementem rozgrzewki. To jedna z najefektywniejszych form aktywności fizycznej, która pomaga zadbać o paski brzuch. Nic jednak nie dzieje się od razu, dlatego też istotna jest regularność oraz wcześniejsze rozpoczęcie treningów.

Początkowo możecie wykonywać po kilka „brzuszków”, sukcesywnie zwiększając ich liczbę. Pamiętajcie o nieprzeciążaniu organizmu, czyli nienarzucaniu sobie drakońskiego tempa w początkowej fazie. Najlepiej ćwiczyć rano, co doda wam energii do działania. Dobrze też prowadzić kalendarz aktywności, aby odnotowywać w nim postępy, co będzie dodatkową motywacją do wytężonego wysiłku.

Siłownia

Jeśli problem z brzuchem jest nieco poważniejszy niż tylko cienka warstwa tłuszczu, warto skorzystać z profesjonalnej pomocy. Trenerzy, zatrudnieni na siłowni, z pewnością dopasują zestaw ćwiczeń, które pomogą osiągnąć pożądany wygląd. Pamiętajcie jednak, że nie wystarczą nawet najbardziej intensywne ćwiczenia, jeśli będziecie wykonywać je od czasu do czasu. Podobnie jak w opisanych wcześniej aktywnościach domowych, tak przy profesjonalnym treningu na siłowni, liczy się regularność.

Zajęcia w klubie fitness możecie zorganizować na dwa sposoby. Pierwszym jest samodzielna praca nad rzeźbą ciała, po wcześniejszym ustaleniu sekwencji ćwiczeń przez fachowca. Drugą opcją jest trening prowadzony przez doświadczonego trenera. Zajęcia odbywają się wówczas we wcześniej ustalonych godzinach i wykonywane są pod nadzorem. Jest to gwarancja efektywności treningu. W sfinansowaniu kosztów zajęć na siłowni z pomocą przyjdzie szybka pożyczka.

Dieta

Nie możemy zapomnieć, że podstawą zdrowego trybu życia jest także dieta. Aby przyspieszyć proces spalania zbędnej tkanki tłuszczowej, powinniście zadbać o optymalny jadłospis. Można skorzystać z pomocy dietetyka lub też wybrać opcję diety pudełkowej, dostarczanej do domu przez specjalizujące się w tym firmy cateringowe.

W drugim przypadku niezbędne będzie oszacowanie zapotrzebowania kalorycznego, a następnie wybranie preferowanej diety np. wegetariańskiej, bez cukru czy bez laktozy. Catering dietetyczny jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, szczególnie dla osób zapracowanych, jednak należy liczyć się z dodatkowymi kosztami. Jeśli chcecie skorzystać z diety pudełkowej, ale na przeszkodzie stoją przejściowe problemy finansowe, pomocą będzie szybka pożyczka.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here